Dobrze zrobiony projekt logotypu to niezwykle istotna rzecz dla każdej firmy – ostatecznie ten wizualny element będzie stanowił wizytówkę pośród klientów. Dlatego też jego projekt warto przekazać profesjonalistom, a jeżeli ktoś chce się wziąć za to samemu, to pilnować paru ważnych zasad.
Po pierwsze logo firmy dobrze żeby było możliwie czytelne i proste. Ta prostota jest bardzo ważna, bowiem daje wrażenie nowoczesności i profesjonalizmu. Zresztą wystarczy przyglądnąć się logotypom największych marek, aby od razu to zobaczyć. Dobra kreacja logo to także unikanie większej ilości kolorów.
Specjaliści zalecają, żeby ich nie było więcej niż maksymalnie trzy, lecz im ich liczba będzie mniejsza tym lepiej. Zbyt duża mieszanka barw może wyglądać zniechęcająco, i przyniesie zupełnie odwrotny efekt od planowanego. Graficy powinni także zwracać uwagę na czcionkę. Pasować ona powinna do specyfiki branży, w której klient ma firmę, dużą rolę odgrywają również rozmaite aspekty psychologiczne.
Dużo firm po jakimś okresie swojego działania na rynku zaczyna się decydować też na odświeżenie logo. Zabieg taki ma na celu tchnienie nowej energii w markę i wskazanie jej drogi rozwoju. Tego typu odświeżenie wykonać można w oparciu o dotychczasowy wygląd, ale niekiedy wszystko zaczyna się od nowa. Biorąc pod uwagę powyższe aspekty zdecydowanie najlepszym rozwiązaniem jednak będzie przekazanie projektu profesjonalnej firmie. Taką bez problemów można znaleźć w internecie, wpisują na przykład hasło kliknij i zobacz co piszą o identyfikacji wizualnej i przeglądając uzyskane wyniki.